Spontanitet for en femmer...

I en tidligere blog skrev jeg, at nu stod livsglæde på programmet, og livsglæden er kommet til mit liv. Det er kommet på de mest uventede måder, hvor en masse veninder og deres børn spiller en meget stor rolle.

Her til eftermiddag fik jeg helt uventet besøg af min veninde og hendes skønne søn, og det var første gang, at børnene skulle mødes, og jeg synes altid at det er lidt spændende at se, hvordan det arter sig, for nogle gange er kemien der bare slet ikke.

Men kemi det var der fra start, og min yngste søn og min venindes søn sad meget hurtigt på samme kontorstol og spillede Minecraft på computeren - en spil de begge er vilde med. De plaprede løs, og jeg mærkede en kærlighed og glæde spire indeni mig, for jeg har ikke været for god til at være social med andre med børn, når mine drenge har været hos mig.

Tidligere har jeg levet mit liv, når jeg ikke havde drengene. Jeg mødtes med venner og veninder, når jeg ikke havde børnene hjemme hos mig, og så var jeg alene med drengene, og jeg viste dem aldrig, hvordan jeg er social, og på et tidspunkt går det op for mig, hvad det er, jeg viser mine drenge og et behov for at være social sammen med andre voksne og deres børn voksede i mig.

Jeg har oplevet af mine drenge ikke altid er gået godt i spænd med alle børn, men det forlanger jeg heller ikke, men jeg er blevet lidt ked af, at det har været sådan, fordi jeg gættede på, at de også havde et behov for at lege med jævnaldrende, men mine drenge har haft nok i hinanden. De er to brødre, der elsker hinanden overalt på jorden og som holder sammen. De er hinandens faste holdepunkter i livet, da de er skilsmisse børn og jo derfor har to hjem.

Men i dag der klingede det bare fra start, og jeg mærkede, at jeg bare smilede og nød at se dem hygge sig. Min veninde havde lovet sin søn i morges, at de skulle holde en fest, men hun havde ikke lige vidst, at de skulle besøge os, men så rykkede festen bare til mit hjem. Vi har aldrig rigtig holdt sådanne børnefester, men nu skulle det prøves og jeg var virkelig spændt på mine drenges reaktion.

Min veninde havde købt slik, flødeboller, røde sodavand og cola, og jeg lavede mad. Efter maden blev der fyret op for Nik & Jay i stuen, og dansen gik i gang. Vi to mødre gav den gas, og drengene lige så. Jeg havde pustet to balloner op, og det var en fest at se drengene danse og samtidig styrte rundt efter ballonen, som mødrene selvfølgelig også skulle daske til.

Svedte og lidt forpustede satte drengene sig for at se Disney Sjov, og der blev fundet madrasser, puder mv. frem, og de lå og hyggede på gulvet i stuen... en Far til 4 film blev også slugt, mens der var fodbad, der gik på skift mellem drengene.

Vi kunne se, hvor meget de bare nød, at det havde været en helt anderledes aften, og vi mødre nød det lige så meget, og vi talte om, at der jo ikke skal alverden til for at skabe en helt speciel stemning og give børnene nogle fede oplevelser, som de vil huske fremover.

Oplevelser, der ikke koster alverden, men som samtidig kan vise dem, at de kan give sig selv omsorg ved f.eks. at tage et fodbad og geare lidt ned. Jeg må vist snart i gang med at planlægge en wellness dag i vores egen wellness-stuen. Jagten er gået ind på spontane, billige, hyggelige og nemme oplevelser, som vil blive husket som noget særligt...og hvor livsglæden dukker op indeni...!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?