Nu går jeg efter livsglæden....

Jesus genopstod efter at have hængt på korset, og det samme vil jeg... Min oplevelse har længe været, at jeg skulle starte helt forfra som en nyfødt baby. At jeg skulle lave et clean cut med min fortid og sætte mig nye mål med mit liv. Jeg skal opdage verdenen og erfare ved at afprøve ting, og kaste mig frygtløst ud i nye ting, dog stadig med min livserfaring i baghovedet, så jeg ikke er dumdristig. Jeg har trods alt også et par børn, jeg gerne vil være en ansvarlig mor over for.

Men jeg tænker på de ting, som jeg altid har ønsket mig, men som jeg ikke har fået gjort, fordi noget har holdt mig tilbage. Det noget er en samvittighed, følelsesmæssig slaveri og det jeg troede andre mennesker ville tænke om mig, hvis jeg skejede ud. Det var nok mest min familie, jeg var bange for, hvad de ville tænke om mig.

En anden ting, der har holdt mig tilbage, er min frygt for at begå fejl. Det er et mønster, jeg spejler fra min mor, og som har været en naturlig del af min barndom. Det at være bange for at begå fejl, har været hårdt for mig, men det har også givet mig et drive, som jeg har brugt igennem livet i jobmæssige sammenhænge. 

Som barn var jeg også meget eventyrlysten, men på et eller andet tidspunkt er den eventyrlyst blevet byttet ud med ansvarlighed, og det har den været stort set siden. Eventyrlysten dukker dog op engang imellem, når jeg gør noget helt spontant. Det giver mig virkelig meget glæde, og der skal ikke så meget til. Den anden dag talte jeg med min veninde på vej hjem fra seminariet, og hun fortalte, at hun skulle ned med sin søn og få den første is på Burgerhjørnet, der netop havde åbnet for sæsonen den dag. Det fløj ud af mig, at så kommer vi da også, og vi aftalte at mødes dernede. Jeg glædede mig så meget til at hente mine drenge og fortælle dem, at vi skulle på Burgerhjørnet direkte fra skole, for jeg ved, hvor meget det betyder for dem.

Så jeg var helt høj og glad, da jeg hentede drengene, og vi kørte afsted alle i højt humør. Og det var så skønt at sidde i solen på bænken med en stor is, og se drengene lege på trampolinerne og klatrestativet.

Da vi kom hjem, var jeg bare glad, og jeg havde fået energi af at være spontan og hygge med mennesker, jeg holder utrolig meget af.

Den følelse vil jeg have meget mere af, for det betyder, at jeg har enorme mængder af energi, som jeg kan dele ud af. Jeg følte overskud, glæde og eventyrlyst.

Så nu vil jeg gå efter det, jeg der giver mig glæde..... Jeg vil leve, føle livsglæde, livskraft og eventyrlyst.... Watch out!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?