Åh, at være en puppe....

Jeg kan ikke røre mig. Det er en smule klaustrofobisk, hvis du spørger mig. Hvad skete der egentlig, og hvorfor ligger jeg her. Synes ellers at livet lige var så hyggeligt og sjovt, for jeg har fundet mig nogle venner, der lige som jeg kravlede af livets landevej. Vi fulgtes ad... Mon de også bare ligger og ligger? Jeg tør næsten ikke tænke tanken færdigt. Tænk, hvis jeg ikke skal se dem igen.

Alle var vi farvestrålende larver. Labre larver... og pludselig er her helt stille. Jeg mærke tristheden komme over mig, for egentlig ville jeg hellere være ude og vrikke lidt med numsen. Gøre alt det sjove, som jeg har gjort indtil videre...

Angstprovokerende at skulle ligge her og bare ligge... for jeg skal jo lytte til mig selv og kun mig! Det har jeg aldrig prøvet før. Hvordan gør man, spørger jeg mig selv, og tænker videre, at det er jo det eneste, jeg kan lige nu... Jeg lytter til stilheden. Der er gabende stille...

Mit hoved er ved at sprænges af nysgerrighed, for hvad skal der ske? Det føles som om, at jeg skal eksplodere, men er det godt eller skidt? Jeg aner det simpelthen ikke...

Jeg kan mærke på min krop, at der sker forandringer, men jeg kan jo ikke se det, for jeg ligger helt stille... men noget sker der....Jeg bliver efterhånden for stor til puppen. Den klemmer ganske forfærdeligt... så jeg må UD!!!

Puppen revner, og jeg får vristet mig fri. Jeg har pludselig en helt anden krop end den, jeg havde, inden jeg lagde mig i puppen...

Jeg ser ned af mig selv, og mærker efter. Jeg får øje på de vidunderligste farver. Er det virkelig mig? Kan det virkelig passe? Jeg tjekker lige mig selv ud en gang til. Gnider øjnene... Den er god nok.

Nu forstår jeg bedre, hvorfor jeg skulle ligge og ligge... bare ligge, for jeg skulle udvikle mig til den smukkeste sommerfugl med vinger så store, at de kan bære min krop. Den eksplosion, jeg forventede, skete også, men det var blot en eksplosion i farver... og tanken om, at jeg bare kan flyve hvorhen jeg vil, gør mig så ovenud lykkelig...

Det er jo det, jeg altid har drømt om.... At være fri og farverig.... At kunne gøre andre glade, når de bare så på mig... At kunne flyve vidt omkring fra blomst til blomst.... Livet er nu engang forunderligt!


(skrevet på singleplus.dk dengang, jeg var anonym, men jeg ville gerne dele den her også)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?