Tiden læger alle sår....

I weekenden fik jeg set rigtig meget på min barndom, da jeg var på et kursus i konstruktiv kommunikation. Et kursus jeg har været på før, men denne gang gik det langt dybere end jeg nogensinde har været før, og det var en voldsom oplevelse. Det er som om jeg er et løg, der bliver pillet flere og flere lag af, og nu er jeg altså nået ind til det, som virkelig gør ondt.

Følelsen af at være total sårbar fylder mig lige nu, og de rigtig gamle sår er blevet åbnet, og der er sat plaster på, men de tager lidt tid for at hele op igen. Det mærker jeg tydeligt. Min krop er helt træt - måske også ovenpå en stor halsbetændelse i sidste uge, og mit hoved er fuldstændig blokeret, og jeg har svært ved at tænke en tanke helt klart. Det føles som om, jeg går rundt i min egen lille boble og alt andet omkring mig betyder ikke så meget lige nu. Det er lidt underligt, men jeg har prøvet det før.

Allerhelst blev jeg bare hjemme, og puttede mig under dynen, hvor jeg kunne give mig selv tid og plads til at hele, men jeg har jo et studie og en hverdag, der skal passes.

Det er også i disse situationer, hvor jeg faktisk mærker, at jeg har allermest brug for en partner, der ville kunne holde om mig, og hvor jeg ville kunne finde tryghed. En tryghed og omsorg der ikke var der dengang, hvor sårene blev lavet... Men da jeg ikke har nogen, der kan give mig selv den tryghed og omsorg, så må jeg på bedste vis give mig selv den.

Jeg har heldigvis ikke så mange aftaler i denne uge, for jeg har brug for at lukke af for alt og alle, når jeg har det sådan her. Ingen planlægning, ingen aftaler... bare ro og kun de ting, som jeg finder nødvendige...

Der er nok noget i det ordsprog "tiden læger alle sår..." for jeg er sikker på, at jeg bare skal have tid - og ro - og så er jeg på banen igen. Endnu stærkere end før!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?