Hvorfor tænker medierne ikke på deres ansvar i samfundet?

TV er ikke noget, jeg ser særlig meget, men efter jeg er flyttet, har jeg fået TV3, og gud bedre det! Det sidste stykke tid har jeg været lidt rastløs, og jeg har derfor sat mig foran dummerkassen, og så har jeg ikke kunnet lade være med at se, hvad det er for noget, som andre taler om, og jeg må desværre indrømme, at jeg har set flere af de åndssvage programmer med mennesker, som jeg slet ikke identificerer mig med...

Senest var det et program, der hedder "6 på date", hvor en mand skal date 5 kvinder på en uge, hvor alle kvinderne er der samtidig. Første dag skal én af dem så stemmes hjem af manden, og så foregår resten af ugen med, at hver af kvinderne skal lave en date med manden, og om aftenen skal hun så lave mad til alle på én gang. Det skal så ende ud i, at manden skal give point og til sidst skal på en luksus-date med den kvinde, han har givet flest point...

Det er virkelig kat-fight, og jeg synes faktisk, at det er total usmageligt... og jeg er begyndt at tænke, om jeg måske er en lidt kedelig kvinde, for jeg har aldrig flirtet på den måde, og jeg kunne nok heller ikke helt finde på det. Jeg har virkelig fået sat gang i tanker og følelser.... For jeg har tænkt - er alle kvinder sådan undtagen mig...

Jeg forstår nu, hvor stærkt det kan påvirke unge piger og kvinder, hvis selvværd ikke er særlig godt i forvejen. De ser noget i TV, som skal forestille at være normalt, men jeg kan så godt fortælle, at sådan foregår det ikke hos mig....

Men tænk engang, at jeg stadig kan blive påvirket af det!! Hmmm.....

Hvorfor tænker medierne ikke på deres ansvar i samfundet? De viser en masse (undskyld mit sprog) "tomhjernede" mennesker, der drikker, dyrker sex og bare er for lækre til love.... Jeg forstår det ikke... Det er da ikke sunde idealer for unge mennesker... Come on! Det må både I og vi kunne gøre bedre!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?