Trækker stikket ud.... for en stund!

Nogle gange sker der det i mit liv, at mange ting sker på samme tid, og jeg har mange ting, jeg skal have fokus på eller have styr på, og jeg mærker stress-symptomerne vende tilbage. Hukommelsen og koncentrationen er ikke særlig god, og jeg bliver hurtigt træt. Heldigvis er jeg blevet god til at skrive det ned, jeg skal huske, og at lægge mig ned for at hvile.

Jeg bruger også det med at trække stikket ud, når jeg mærker, at jeg ikke har det særlig godt og når jeg har brug for at hvile helt ud. Så trækker jeg stikket og lukker af for så meget planlægning som overhovedet muligt, og går ind i min skal, hvor jeg lader op igen. Det er livsnødvendigt for mig, når jeg er nået herud.

Tidligere ville jeg overhøre kroppens signaler, men ikke længere for jeg har lært lektien dengang jeg var nede med stress, og nu prioriterer jeg så mit helbred og overskud højere end meget andet, for hvad er egentlig vigtigere? Jo mine børn er vigtigere, men dem prioriterer jeg altid højest, og i forhold til dem trækker jeg heller ikke stikket ud - jeg er jo mor for søren!

Jeg kan godt have lidt dårlig samvittighed overfor mine omgivelser på studiet eller arbejdsplads, når jeg har valgt at trække stikket ud, men det går over efter et lille stykke tid, og så nyder jeg, at jeg bare kan være mig og ikke skal nå noget, for det er det, jeg har allermest behov for.

Behovet for at være social, som normalt er ret stort hos mig, bliver i disse perioder meget lille. Mange mennesker, støj og uro er ikke noget, som jeg har så meget lyst til at udsætte mig for. Det er egentlig lidt mærkeligt, når jeg tænker over, hvor social jeg også er.

Det er lige før jeg kan mærke energien vende tilbage til krop og sind for hvert minut jeg bruger på bare at være... alene eller med mine børn, men hvor der ikke er den store planlægning andet end, at vi skal have købt ind og lavet mad og alle de andre huslige gøremål.

Og specielt nyder jeg, når jeg har sendt børnene godt afsted i skole, og så vender tilbage til min lille hule, hvor jeg kryber ind i min skal, og bare er Mia uden forpligtelser for et par timer. Det er lease for min sjæl og krop.

Det bedste er bare at sidde i sofaen med dynen og en kop te og bare være eller ligge i min seng, som er varm, når jeg kommer tilbage fra at have været på toilettet. Der er intet bedre end at krybe tilbage under den varme dyne. Det er mit helle.

Jeg bliver meget eftertænksom, når jeg trækker stikket ud, og det er som om, jeg går og sætter ting og følelser på plads i mig, så jeg igen efter et stykke tid er klar til at komme ud i verdenen igen og give den en skalle.

En veninde der er clairvoyant sagde engang til mig, at jeg var ligesom en støvsuger, som når den var tændt var i fulde omdrejninger og nogle gange var der bare nogen, der trak stikket ud, og det er ganske rigtigt, for sådan lever jeg åbenbart.

Jeg kunne godt tænke mig at leve så jeg fik delt energien ud, og dermed ikke har behov for at trække stikket ud, og det må jeg så bruge min nuværende trækken stikket ud på at greje, hvordan jeg får gjort det!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?