Og der kom ild...

Kulden har sneget sig ind på mig. Jeg har været ude og gå en lang tur ved stranden med en veninde, hvor jeg blev så varm, at jeg svedte en del. Det er blevet aften. Mørket har sænket sig over byen, og jeg mærker også kulden udefra komme snigende.

Brændeovnen bliver brugt flittigt nu, hvor det er blevet efterår. Dels for at give varme, men også fordi det giver mig en ro at sidde og kigge ind i ilden, når jeg skal tænde op. Og den står bare der og kigger på mig, og jeg mærker, at jeg har en trang til at tænde op i den, men jeg har kun én tændbriket tilbage.

Jeg satser! 

Tænker, at jeg er god nok til at tænde op med blot én briket. Sidder, og stirrer ind i brændeovnen, og håber på, at det nok skal gå, men hele tiden tænker jeg, at det ikke går, og jeg forsøger at rykke rundt på brændet for at få det til at fungere. Det ser pludselig ud til at fungere fint, og nej. Ilden dør ud, og pludselig er der ingenting. Jeg bliver lidt ked af, at jeg ikke fik det til at fungere, og jeg er ved at give helt op, for jeg har jo ikke flere tændbriketter. 

Men heldigvis bliver jeg så stædig, for jeg vil sgu have tændt op i brændeovnen. Jeg vil have ild og gnister i min stue!!

Så kommer jeg i tanke om, at jeg jo kan tænde op med aviser - men fordi jeg ikke plejer at tænde op med aviser, har tanken ikke strejfet mig før. Jeg bliver så glad, og mærker håbet igen.

Skynder mig ud i postkassen for at hente lokalaviserne fra i dag. Skidt med, at jeg ikke fik dem læst, for de skal bruges til et godt formål. At give ild i min brændeovn!

Så kom der gang i ilden, og jeg sidder her i strålevarmen, men jeg ser ind i ilden og tænker.... tænker på, at det godt kunne handle om mit liv generelt og ikke blot om min brændeovn, og så giver det pludselig mening alt det, der sker lige nu.

Lidt magisk var det faktisk :)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?