Stærk eller ej?

Fik at vide i dag, da jeg gik en tur på stranden med en mand, jeg ikke har talt så meget med før, at han mente, at det kom bag på ham, at jeg ikke var så stærk, som han troede! What??

Til at starte med blev jeg paf, fordi jeg netop selv føler mig mega-stærk og synes, at jeg har overkommet rigtig meget igennem de sidste 10 år, og jeg skulle til at gå i forsvar, men jeg tog mig i det, og spurgte så indtil, hvad han mente med det.

Han var overrasket over, at jeg var så sårbar, som jeg er lige pt., men jeg kom til at tænke på, at han jo ikke har set så meget andet, og da jeg står midt i kaos med statsforvaltning, som har givet mig en ordentlig mavepuster, så det er måske ikke så mærkeligt, at han opfatter mig som mindre stærk...

Og samtidig har jeg arbejdet med mig selv, fordi jeg netop ikke har lyst til at være så stærk, så det er måske også et tegn på, at jeg er begyndt at vise min sårbarhed - hvilket for mig så også er et tegn på styrke - og dermed min feminine side. Jeg ved, at jeg er stærk og at jeg er handlekraftig, for det har jeg lært, og nu er det tid til at kunne give mig hen og lade en anden være stærk, når det kræves. Ikke at jeg slet ikke skal være stærk længere, for det skal jeg da selvfølgelig, og da jeg jo ved, at jeg kan det, så kan det tages frem, når der er brug for det...

Jeg behøver ikke at gøre mig stærk hele tiden!! Men jeg har gjort det hele mit liv for at holde de smertende følelser på afstand, og ved at kontrollere har jeg kunnet holde de "farlige" situationer på afstand.

En god overlevelsesmekanisme.... eller ved ikke om den har været god, men den har holdt mig oppe, så jeg ikke knækkede... og jeg har været rigtig glad for, at jeg kunne det, for ellers sad jeg vist ikke her i dag...

Ofte har mennesker, jeg lige har mødt tænkt, at jeg var en sart blomst, der skulle beskyttes, og det har jeg haft svært ved at forstå, da jeg selv syntes, at jeg var stærk rent psykisk. Og det er ofte kommet bag på folk, at jeg var så stærk.

Så derfor var det mærkeligt at få at vide, at jeg ikke virkede så stærk, som han havde forventet... Lidt den omvendte situation, men lige som mit liv ser ud i disse dage, har jeg også mest lyst til, at nogle kan være stærk for mig! Så han har mærket det helt rigtigt....Han så øjebliksbilledet...


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?