Rejser mig som Fugl Føniks...

Sidder på stranden her til aften. Ser ud over vandet, og hører mågerne skrappe op. Bådene ligger, og vugger klukkende på vandet - fortøjret -, men de ser ud til at nyde det blikstille vand. Ingen uro... ingen forstyrrende bølger. Bare ro!

Længere nede på stranden ser jeg en mor med sine to små børn, og en hund der bader. Jeg hører tydeligt, hvad de siger. Vinden bærer deres stemmer ned mod mig. Jeg smiler, for jeg kan høre nogle af de samme vendinger og forklaringer, jeg har givet mine børn, når vi har været med på stranden.

Jeg havde brug for reflektere over mit liv, der de sidste uger har kørt på højtryk. Stormen i mig har raset, og jeg har haft brug for at være social og opleve en masse. Jeg er et socialt menneske, og jeg elsker oplevelser. Det er her, jeg føler mig i live!

Mit behov for at føle mig som kvinde blandt kvinder er blevet dækket. Et behov jeg har haft i mange år, for jeg har aldrig været god til at have veninder tidligere, da jeg ikke vidste, hvordan jeg skulle begå mig blandt kvinder. For mig var det meget lettere blandt mænd. Og endelig oplever jeg en kæmpeglæde ved at mødes med mine skønne veninder - og der er mange af dem! - og det er meget livsbekræftende. Holder utrolig meget af hver og én. De betyder alverden for mig. Jeg er glad helt ind i hjertet efter at have mødtes med dem alle i den seneste tid.

Mine tanker lander på min afdøde mor, og jeg fyldes med sorg. Oplevelsen af, at hun har været meget tilstede hjemme hos mig på det sidste, uden at jeg har været helt sikker, gør at jeg tænker på, om det er sandt. Jeg får at vide, at hun er hos mig, og at hun er så ked af, at hun ikke har formået at være hos mig, da jeg havde det allersværest i mit liv. Det rører mig dybt!

Tårerne får frit løb. Det er nærmest en stormflod, for jeg mærker hendes tilstedeværelse nu, hvor jeg ikke har så mange andre ting at foretage mig. Vi får en "sludder", og hun fortæller mig, at hun er hos mig nu, og det har jeg det godt med, kan jeg mærke. Det var nok det, jeg havde allermest behov for at høre fra min mor lige nu.

Ser ud på vandet igen... Et smukt syn!

Jeg føler mig renset efter at have vendt tanker og have kontakt til min mor. Inden jeg rejser mig for at drage hjemad, havde jeg oplevelsen af, at jeg var som Fugl Føniks, der rejser sig af asken. Genfødt. En ubeskrivelig ro falder over mig, og jeg tager roen med hjem, hvor jeg nyder at være mig selv med te, ostemadder og stearinlys tændt...

I love being me, enjoying life - living it!




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?