Krabben er stendød...

Krabben ligger halv og stendød lige ved siden af mig, hvor jeg sidder på en træstamme på stranden. Fuglene har slæbt den med helt herop, og spist det, de har har lyst til. Den ligger på ryggen med kun en klo tilbage. Den har haft et hårdt liv, og nu har den fået fred. Kun fluerne sværmer om den, og spiser de sidste rester af dens krop, og snart er der ikke mere tilbage af det liv, som den har levet. Lidt trist, men også en lettelse, for det har været hårdt at være lige præcis den krabbe. Den har flere gange oplevet, at den var meget tæt på at blive fanget og spist. Den har kæmpet for sit liv flere gange, og nu er det slut... Stendød ligger den nu her...

Ingen vil snart kunne huske, hvordan den krabbes gamle liv har været. Men det betyder ikke noget... Det er ikke vigtigt...

Jeg går ned mod vandet, og står på badebroen, og jeg kigger på vandet. Et lille skvulp rammer badebroen, og med det samme dannes der ringe i vandet, som flyder længere ud og bliver større og større... Energien i ringene bliver mindre, men stopper aldrig helt. En fed tanke synes jeg.

"Vær bevidst om, at alt du rører, har en mening, og lad dig ikke begrænse. Tværtimod. Lad det fylde både i dig og i andre. Det gode du vil alle mennesker er klar til at blive udbredt. Tænk ikke over, hvordan du skal gøre det. Bare gør det! Resten kommer af sig selv. Vi er med dig!" var de tanker der fyldte mit hoved, da jeg gik videre på stranden. Som om en indre og mere vis stemme gav mig denne besked.

Mit gamle liv er som krabbens - stendødt - jeg er klar til at tage fat i det nye....

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?