Snart 40 år og med autografer på underarmen...

For snart 10 år siden var jeg til en håndlæser for allerførste gang, og hun sagde dengang, at når jeg blev omkring de 40 år, så ville jeg føle mig følelsesmæssig frigjort, og det var her, at jeg for alvor ville begynde at leve mit liv. Det har ligget i baghovedet på mig igennem de 10 år, og jeg har gået og glædet mig til at blive 40, og det nærmer sig. Næste år ved juletid, så runder jeg det "skarpe" hjørne.

Jeg husker dengang min mor fyldte 40 år. Hun stod der med sine mørkeblå Brandtex bukser - meget klassisk og noget som kunne gå sammen med mange overdele. Meget praktisk. Hendes hår var svunget og hun lignede faktisk lidt Frida fra Abba - i håret altså... Jeg synes, at min mor var umådelig kedelig, og der var ikke meget farve over hende, men jeg er nu ikke sikker på, at det forholdt sig sådan i virkeligheden, men det finder jeg nok aldrig helt ud af.

Med min oplevelse af min mor som 40-årig, kigger jeg på mig selv, og jeg må indrømme, at jeg er meget langt fra det, jeg så dengang. Måske mine børn vil sige noget andet, men pyt, siger jeg med et smil på læben, for jeg er nået dertil, hvor det egentlig ikke betyder så meget, hvad mine børn tænker om mig. Nogle gange siger jeg, at jeg jo er gammel, og reaktionen kommer prompte fra begge mine drenge "Du er ikke gammel mor", og jeg bliver alligevel lidt glad.

Jeg tog mig selv i her i weekenden at være på Vig Festival, hvor jeg var hjælper, at stå til en Lukas Graham koncert og skråle for fuld hals og danse. En meget fed koncert. Den fedeste på festivalen efter min mening. Min veninde, der er 11 år yngre end jeg, og jeg smuttede backstage og stod sammen med en flok børn for at få autografer og billeder med Lukas Graham og band. Det var meget underholdende, og nogle gange tog jeg mig i at tænke "Hvad har du gang i, Mia? Du er jo 38 år gammel og står her som en anden teenager!", men jeg nød nu hvert sekund og vi fik en god griner og fine billeder og en underarm med alle autograferne - med sprittusch. 

Jeg følte mig i live - godt tilfreds med livet og mig selv!

Og egentlig er det meget langt fra min mor... og jeg tænker på, hvorfor jeg mon stadig drøner sådan rundt, og om jeg ville have gjort det samme, hvis jeg stadig var gift og levede som Hr. og Fru Danmark. Næppe! Der var jeg så ansvarlig og forsøgte at være voksen... og ret kedelig - nok ligesom min mor.

En reminder om at jeg faktisk godt kan lide at lave noget helt gak, og noget som andre måske synes er helt latterligt, men pyt... jeg nød hvert et sekund.

Jeg har brug for at finde ud af, hvordan jeg får mere af den følelse af at være i live, for den er fed! Den kan jeg lide og tænk, hvis jeg kunne være oftere i den... Så jeg må i gang med at lede og eksperimentere...

Bliver vist aldrig "Ensom dame, 40 år" som Bjarne Liller sang.....

Kommentarer

  1. hehe .. og jeg er 45 og stadig "pinlig" ;)

    SvarSlet
  2. Fantastisk Lone... Det glæder mig, at det ikke behøver at stoppe :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?