En dyb indre længsel efter eventyr...


Drengene leger rigtig godt på deres værelser. De spiller computer og skyper med deres venner, og jeg sidder i stuen - dag ud og dag ind og keder mig. Jeg mærker en tomhed indeni, eller måske er det i virkeligheden noget der bobler og vil ud.

For at finde ud af, hvad det egentlig er, mærker jeg efter endnu engang. Det er ikke tomhed. Det er en længsel efter eventyr og spændende oplevelser. Efter at være social med andre mennesker. Jeg er et flokdyr og trives bedst, når jeg er sammen med andre.

Min tid med at lukke mig inde og kigge indad er vist ved at være forbi. Jeg trænger til at møde verdenen og have det sjovt.

Jeg længes efter den livsglæde, der følge med eventyr og oplevelser. Måske behøver det ikke at være så store ting, men noget hvor jeg kommer ud og ser noget andet end de hjemlige 4 vægge.

På festivalen i sidste weekend mærkede jeg den igen. Den vilde del af mig, som jeg faktisk rigtig godt kan lide. Det er hende, der giver mig oplevelsen af livsglæde og at være i live. Når hun får lov at fylde, så nyder jeg livet i stor stil. Så får jeg lyst til at være løssluppen og bare tage for mig af livets buffet, for der er så meget man kan vælge. Mange muligheder, der bare ligger der og venter på, at jeg skal tage dem på tallerkenen, men jeg gør det ikke.

Og hvad er det egentlig, der holder mig tilbage. Jeg har forsøgt at finde ud af det i lang tid, og jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke bare springer ud i det, men i weekenden fandt jeg ud af, at jeg holder mig tilbage, fordi jeg er lidt bange for, hvad andre tænker om mig. Et levn fra min barndom, som så mange andre sikkert også har med i rygsækken, men jeg vil allerhelst bare være ligeglad med, hvad andre tænker.

Samtidig har jeg tænkt på at skifte mit efternavn til noget som ikke alle danskere hedder - eller rettere ingen danskere hedder, men jeg får det ikke gjort! Jeg bliver i min comfortzone og tænker, at folk sikkert vil synes, at jeg er for mærkelig, og måske har de ret, men hvis det nu giver mig noget at hedde lige præcis det navn, hvad sker der så ved det? Ja, måske er der nogen, der får sig en griner og nogle kan snakke om det i krogene, men hvad betyder det?

Jeg ser, at jeg er kommet et skridt videre, men jeg skal til at komme lidt ud af comfortzonen og gøre mange af de ting, der gør mig glad! Det er vigtigt for mig og mit liv - også for mine drenge, får når jeg er glad smitter det af på dem. At gå herhjemme og rydde op, vaske tøj, lave mad konstant er jeg ikke særlig god til, og har ikke lyst til.

I virkeligheden er jeg nok en rock'n roll'er i forklædning... En eventyrer, der er gået i stå... Jeg vil ud under åben himmel og mærke livet!!!!!

"Jeg vil ud under åben himmel, derud hvor jeg bliver svimmel..." synger Tøsedrengene (er det ikke dem??)


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?