At følge min drøm...

Lige nu ser tingene lidt tågede ud for mig, men jeg kan mærke min sjæls kalden på mig. Tiden er inde til, at jeg følger min drøm. En drøm, som jeg kun har troet var for de få, der var virkelig gode, og dermed ikke for mig, men hvad er det egentlig, at jeg har bildt mig selv ind? At jeg ikke var lige så god eller lige så meget værd, som dem der ser ud til at have succes?

Og hvad er succeskriteriet for mig? Tja... det er jo måske det, jeg ikke helt ved endnu, men jeg længes og søger efter noget, som giver mit liv mening. Alt det, jeg har været igennem i mit liv, må da kunne bruges til noget godt, som kan hjælpe andre. Én sagde engang til mig, at den bedste terapeut er den, der selv har været de fleste ting igennem, for først da kan man sætte sig ind i og forstå et andet menneskes oplevelse og følelser. Først da kan man spejle den anden. Det var kloge ord, som jeg tog til mig dengang, og som har hjulpet mig igennem de storme, jeg har været igennem.

Et eller andet sted har jeg vidst, at jeg skulle bruge det til noget. At det ikke bare var forgæves, at jeg skulle alt det møg igennem. Jeg fortsætter med at skulle igennem mørket, men jeg kender til det, og jeg er ikke længere hunderæd for det, for jeg ved, at der ALTID er lys for enden af tunnelen, men dermed ikke sagt, at jeg ikke har lyst til at holde pause fra det hele, eller bare ønske mig et helt andet sted hen. Det gør jeg bestemt!

Men tilbage til min drøm. Drømmen har altid været at gøre en forskel for andre mennesker. Altid har jeg hjulpet andre, andre har ofte søgt støtte og trøst hos mig, fordi jeg har en naturlig lyst til at hjælpe. Og det er også min største udfordring, for jeg giver, selvom jeg ikke har givet mig selv først, men det er min læring.

Det er ikke nyt at hjælpe andre, og jeg har også søgt jobs, hvor jeg skal gøre en forskel. Tidligere i mit liv var det hende, der skulle servicere andre som chefsekretær, koordinator eller andet, og senere i livet er det blevet til at være AKT-vejleder på en folkeskole, hvor jeg arbejder med de børn, der ikke trives. Her føler jeg, at jeg bliver brugt på den rigtige måde, og alligevel ikke...

Lige nu er jeg sygemeldt fra mit arbejde, fordi jeg er udmattet efter et hårdt år 2015, men det er også en kærkommen lejlighed til at se mit liv efter i sømmene, for er mit liv lige nu, som jeg drømmer om?

Jeg tænker tanker, og jeg mærker efter, selvom det er hundesvært, for når jeg står her udmattet og træt, kan jeg hurtigt komme til tænke i stedet for at mærke, og det får jeg ikke noget ud af. Jeg ved jo, at det er vigtigt, at beslutninger træffes med hjertet eller med den rigtige mavefornemmelse.

Men jeg har besluttet mig, at jeg skal gå efter min sjæls kalden... Tiden er inde til at jeg viser, hvem jeg er, og at jeg kommer i gang med det, som giver mit liv mening.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?