Trænger til en makeover

Følelsen af at det ydre ikke stemmer overens med det indre fylder i mig og har gjort det ret lang tid. Det er ikke bare noget med, at jeg trænger til nyt tøj, som jeg har haft så mange gange før. Denne gang handler det om, at jeg slet ikke føler mig godt tilpas med det, jeg ser i spejlet.

Det handler selvfølgelig også om, at min krop har forandret sig, men det er ikke det hele. Det tøj, jeg tidligere har haft på, føles bare helt forkert. Som om mit hylster ikke længere passer til min sjæl eller det, jeg har indeni, men jeg kan heller ikke finde ud af, hvad der så passer, for det hele er så nyt for mig.

Faktisk kan man vel kalde det en identitetskrise, og jeg har svært ved at finde ud af, hvad der ligger bag. Jeg har længe klædt mig i tøj som unge piger også kunne finde på at have på, og det føles ikke længere skønt at have på. Jeg har en oplevelse af, at jeg har brug for tøj for lidt mere modne kvinder. Jeg er jo også ved at være oppe i den alder, hvor jeg ikke er helt ung mere, selvom i weekenden lige blev kaldt ung af en ældre kvinde.

Jeg har sagt til min kæreste længe, at jeg ønsker mig en makeover, som dem man ser i damebladene, for jeg har brug for, at en person udefra ser på mig, og hjælper mig til at finde ud af, hvad der passer til mig. Jeg har brug for at føle selvtillid i min måde at klæde mig på.

Det betyder rigtig meget for mig, og jeg gætter på for rigtig mange andre, hvad det er for noget tøj, de bærer. Det skal være noget tøj, som jeg føler mig flot, fræk og sexet i.

I går så jeg et program i TV om en kvinde, der blev kaldt skildpaddekvinden, der havde meldt sig til et TV-program, for at få en makeover. Fra at være en kvinde, der gemte sig i sit tøj med skildpadder, fik de vist hende, hvilken smuk og skøn kvinde, hun var, da hun fik noget anderledes tøj på, og håret blev klippet og hun fik lidt makeup på. Hun fortalte efterfølgende, at hun havde fået et helt andet liv, og hendes selvtillid var vokset. Hun fortalte også, at hendes ungdom havde været forfærdelig, fordi hendes krop var anderledes end andres. Hun havde hele livet været rigtig ked af sine lange ben og sine hænder, og derfor havde hun overbevist sig selv om, at det var ligegyldigt, hvad hun havde på.

Jeg har set flere programmer om makeovers, og jeg er meget fascineret over, hvad der sker med de kvinder. Faktisk har jeg selv meldt mig til en makeover, men ved ikke, om jeg kommer ind, for jeg har drømt om det SÅ længe, og jeg har et inderligt ønske om at kunne vise Mia frem fra sin allerbedste side, og i tøj som fremover den person, jeg er indeni.

Måske har det, at folk har kommenteret min krop hele mit liv, og at der altid har været noget galt med min krop i andres og mine egne øjne gjort, at jeg ikke er i stand til at se, hvad der passer til mig, at jeg faktisk er smuk og dejlig med den krop, jeg nu engang har.

Jeg havde en veninde med ud for at skulle finde en kjole, og hun var helt fantastisk, fordi hun fortalte mig, hvad det var, jeg skulle fremhæve, og jeg kunne godt se, hvad hun sagde, men jeg følte mig som en flodhest i et prøverum. Men jeg er så taknemmelig for, at hun fortalte mig, at jeg skulle fremhæve ben og bryst, så ville jeg have en smækker krop. Det var rart at høre, for jeg har virkelig været i vildrede.

Så nu håber jeg, at jeg kommer med til den makeover, som jeg har meldt mig til, for jeg trænger til inspiration på den konto.

Nu er tiden kommet, hvor jeg skal skifte ham, så jeg kan vise, hvem jeg virkelig er!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?