På vej mod drømmen....

Så står jeg her... Jeg har lige sagt mit ellers så gode job op, er sygemeldt med stress og ved ikke lige, hvad jeg skal med mit liv.

Alligevel ved jeg, at det hele nok skal løse sig, fordi jeg kan mærke, at det var det helt rigtige for mig at sige op. Noget jeg har prøvet mange gange tidligere i mit liv, når jeg kunne mærke, at det ikke længere var et sted for mig. Det samme skete her, hvor jeg oplevede, at mine værdier ikke stemte overens med arbejdspladsen, som jeg ellers havde troet fra start, og jeg oplevede et urimeligt pres.

Det er lidt mærkeligt at tænke på, at jeg for 1 år siden bare var ellevild med mit job. Et job, som bare passede til mig, fordi jeg er vild med at arbejde med børn og unge. Det giver mig en stor glæde og tilfredsstillelse at arbejde med dem, især hvis jeg kan se, at jeg gør en forskel. Rammerne var bare ikke i orden for mig.

Flere har spurgt mig, om jeg ikke bare kunne være sygemeldt og så vente på at blive fyret, men det ville bare gøre mig mere stresset, for tanken om at skulle til møde hver 14. dag og vide, at jeg ikke skulle være der, og samtidig skulle sidde og lægge planer for fremtiden derude, kunne jeg slet ikke have. Jeg vidste, at hvis jeg skulle komme mig hurtigere, så skulle jeg sige op, så jeg ikke havde jobbet hængende over hovedet.

Og selvom det kan være stressende at tænke på, hvad jeg så skal, så har jeg en eller anden form for ro, for jeg ved, at jeg kan få et job når som helst, for jeg er ikke bange for at gå ud og få mig et job, som måske ikke lige passer til min uddannelse. Jeg ved, at jeg har et par uddannelser at falde tilbage på, hvis det skal være, og jeg kan altid blive vikar.

Men allerhelst vil jeg gå efter min drøm, og jeg kan mærke, at drømmen er rykket nærmere, efter jeg har sagt op. Jeg mærker, at jeg bliver inspireret, og jeg mærker en gnist, når jeg tænker på, at jeg skal skabe noget nyt for mig selv.

Men derfor er jeg ikke 100% fit for fight, for det tager tid at komme sig oven på sådan en sygemelding, og jeg kan mærke, at jeg har meget brug for hvile og afslapning.

Jeg tænker meget på, hvad det er, jeg skal i gang med, og jeg ved, at jeg nu skal have fokus på, at jeg skal arbejde med noget, der er nærer mig. Noget, hvor jeg føler stor glæde og livslyst... Noget, hvor jeg kombinere flere ting, jeg kan lide at lave. Det ved jeg allerede nu, men hvor det ender. Det må tiden vise... 

Så det er en lidt underlig fase lige nu, hvor jeg føler, at jeg er på vej fra noget, som ikke duer for mig længere til noget, som virkelig er mig... 

Jeg kan mærke, at efter sommerferien, så er der en følelse af frihed og at noget nyt begynder for mig. Jeg glæder mig - også til processen i at skabe noget. Det er næsten det sjoveste for mig.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?