Min comfort zone, min spændetrøje...

I dag på stranden sad jeg og tænkte over mit liv, som det ser ud lige nu. Jeg siger farvel til job, kæreste og bolig, og står nu og skal starte helt på ny, men det skræmmer mig ikke, for jeg mærker en ro inderst inde, som gør mig tryg. Jeg har tillid til, at jeg er på rette vej, og at jeg gør det helt rigtige.

Mange forstår ikke helt mine valg, og jeg kan godt forstå, at det kan være svært, når man ser det udefra, for jeg dropper al min sikkerhed til fordel i det, som kan se usikkert og utrygt ud. For hvor skal hun mon bo, har hun penge nok, hvad med arbejde og kæreste? Helt ærligt, er hun ved sine fulde fem.

Jeg går efter det, der føles helt rigtigt i mit hjerte, og som synger min sjæls sang, for nu er tiden kommet for mig til at være helt tro mod mig selv, for jeg har en opgave, der skal gøres. En opgave, som jeg ikke selv er helt sikker på endnu, men jeg har jo for længst beskrevet min drøm, og det er den, jeg stiler mod. Jeg vil være selvstændig erhvervsdrivende, så jeg kan lave de ting, der får det til at boble i maven, og det tror jeg på, at jeg kommer til. 

Efter at have prøvet så mange forskellige jobs, og jeg har taget flere uddannelser, er jeg slet ikke nervøs for, om jeg skal finde mig et job, for tidligere i mit liv var jeg ofte kontorvikar, og jeg elskede den frihed, der var i det, og det er jeg stødt ind i igen, altså det med at have føle den frihed igen, og jeg kan jo altid være kontorvikar, lærervikar eller andet.... Og faktisk er det ikke titler eller status, jeg går op i, men jeg leder efter det, der giver mig glæde og energi i stedet for at dræne mig. Jeg vil stå op og morgenen og glæde mig til at skulle i gang med dagens opgaver.

Jeg har et coverbillede, hvor der står, at jeg vil have et liv, som jeg ikke behøver ferie fra, og det er mit mål. Jeg vil lave ALT det, jeg har lyst til og finder glæde ved. Det bliver nok en masse forskellige ting, men det gør det bare endnu mere interessant for mig. Jeg ved, at jeg vil arbejde med børn, og jeg ved også, at jeg vil bruge min clairvoyance på én eller anden måde, så jeg kan vejlede andre i at gå deres vej. Jeg kan også lave hjemmesider til iværksættere, som ikke selv kan overskue det, for det finder jeg også stor glæde ved, fordi det er den kreative side af mig, der kommer i spil der.

Så der er mange ting i gang lige nu.... og jeg er helt rolig. Jeg følger mit hjertes guidning et skridt af gangen, og det virker, men det er nødvendigt for mig, at jeg kan være helt stille for mig selv, så jeg kan høre, hvad hjertet siger, så jeg tager på stranden næsten hver dag. Her tænker jeg så klart, og jeg føler, at jeg bliver renset.

Så i dag, da jeg sad på stranden og kiggede ud over vandet, kom jeg i tanke om, at ofte i mit liv er blevet i min comfort zone for at føle mig tryg, men lige i det sekund jeg tænkte på det, gik det op for mig, at min comfort zone også er en spændetrøje for mig. For jeg bremser mig selv i mit livs udfoldelse, hvis jeg bliver i comfort zonen, og jeg dør langsomt inden i ved at være der.

Lige nu har jeg placeret mig uden for comfort zonen, og jeg mærker, at jeg føler mig i live... Jeg ved, at jeg har fat i den lange ende, selvom det kan se ud som om det er kamikaze-forsøg, jeg har gang i, men det er blot, at jeg er hoppet ud af min comfort zone for at kunne føle mig fri og levende....

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?