Små skridt...

Nu skrev jeg sidst, at jeg endelig er nået dertil i mit liv, hvor jeg har fundet en ro og et rigtig godt og solidt fundament at gå ud fra, og efterfølgende har der været ret meget kaos indeni. Ikke voldsomt, men der er sket mange ting på indersiden. Følelserne har drønet rundt, og jeg har ikke kunnet finde hoved og hale i, hvad det er, der sker.

Her til morgen går det op for mig, at det godt kan være, at jeg har fået skabt mig et godt fundament, og at jeg føler, at jeg er i lyset, men jeg er jo slet ikke vant til at begå mig herude, og det skaber en masse frygt hos mig. Hvordan gør jeg, og hvor skal jeg gå hen? Og ikke mindst, tør jeg at tage det skridt, som jeg faktisk så gerne vil?

Det er en spændende tid, men der er også meget gammel frygt, der skal overvindes, men det føles slet ikke uovervindeligt, men det kræver som så meget andet, at jeg bare tager et lillebitte museskridt for at komme videre. Når først det ene skridt er taget, og jeg mærker, at jeg ikke dør af det, så ruller det langsomt med flere skridt og til sidst er det der bare.

Så i virkeligheden er det ikke meget anderledes, men jeg har vist glemt, at det er meget små skridt i starten, og jeg er vant til, at når jeg tager et skridt, så er det de store.

Så i dag vil jeg gå over og tale med min nabo for at høre, om jeg kan bruge et af hans lokaler til at bruge som mit kreative værksted. Det er mit næste skridt, som jeg vil holde mig selv op på.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?