Små skridt mod drømmen...

Mennesker med power har jeg altid været fascineret af. Ofte har jeg sat dem op på en piedestal, som om de var bedre mennesker end mig. At de er klogere end mig, og mere end mig. Deres ord har fået lov til at være min lov, fordi jeg troede, at de vidste, hvad livet handlede om, at de havde fundet nøglen til succes.

Igennem tiderne har jeg underlagt mig disse mennesker, og har troet, at når de sagde det, så var det rigtigt, og jeg er gentagne gange blevet overrasket, når disse selv samme mennesker også kan have problemer lige som jeg selv. De er dødelige lige som jeg! Samtidig med, at jeg fik pillet dem ned fra piedestalen, har jeg set på dem og på mig selv for at finde ud af, at jeg jo også kan de ting, som de kan. At jeg også er lige så smuk som dem, eller at jeg er lige så powerful som dem. Det er ved at gå op for mig, at jeg selv indeholder disse ting, som jeg har været fascineret af, og jeg er begyndt at ville stå ved dem.

Jeg ser nu, at det har handlet om mit selvværd eller mangel på samme, for jeg har ikke troet, at jeg var noget særligt. Det var kun alle de andre, der var spændende. Mange mennesker har igennem årene ellers gjort, hvad de kunne for at fortælle mig, at de synes at jeg var særlig og meget dejlig person, men det er som om, at jeg ikke rigtig tog det ind, for jeg troede ikke på dem. Det måtte være noget, de sagde, fordi de synes det var synd for mig.

Drømme har fyldt meget for mig, og jeg har ofte drømt om at skulle arbejde selvstændigt, og jeg har også gjort nogle spæde forsøg med opstart af et virke som clairvoyant rådgiver, men jeg gik vist ikke helhjertet ind i det af forskellige årsager. Ofte handlede det om, at prøvede at presse mig derud, fordi jeg troede, at jeg skulle tage et spring for at komme i gang, men det virkede ikke, fordi jeg ikke gjorde noget for at markedsføre mig selv. Jeg lagde derfor drømmen lidt på hylden. Drømmen de sidste 8 år har været at lave et maleværksted, hvor jeg kunne male og udstille mine malerier samt lave små workshops, men jeg tænkte, at det kunne jeg jo ikke leve af, så drømmen blev igen sat på standby.

Nu efter mange år, hvor jeg har arbejdet med mit selvværd og min personlige udvikling, er jeg endelig ved at have skabt mig et fundament, hvor jeg kan gå ud og vise, hvem jeg er, og hvad jeg kan uden at være bange for, hvad andre siger. Jeg har også et godt fundament i og med, at jeg har en kæreste, der støtter mig 100% og som er så glad, når jeg tager de små skridt på vej til at udfolde drømmen, og han skubber mig kærligt på vej og opmuntrer mig, fordi han kan se, hvad jeg kan bidrage med i denne verden.

Selvværdet vokser stille og roligt, og når jeg møder mennesker, der fortæller mig, at de synes, at jeg er et skønt menneske, så bliver jeg så glad og mærker, at jeg tror mere og mere på det selv også. Det er virkelig skønt at nå dertil.

Jeg ved, at jeg har en power indeni, som jeg skal have lukket op for, og jeg er begyndt at glæde mig til at se, hvordan den ser ud og føles, og hvad jeg kan bruge den til. Og jeg tror også, at jeg er nået til det punkt, hvor jeg er ved at indse, at jeg ikke skal tage et kvantespring, men blot skal tage meget små skridt af gangen for at komme videre, for det er min måde at gøre det på.

Så fra NU af vil jeg tage et lille skridt og så mærke, hvad det gør ved mig, og dernæst spørge mig selv, hvad det næste skridt skal være. Jeg har taget de første små skridt mod drømmen. Hvad mon det næste bliver?





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?