En frihed uden lige....

I lang tid, og her mener jeg rigtig mange år, har jeg ledt efter lyset for enden af tunnelen. Jeg har skullet overleve og finde en vej ud af mørket. En lang og sej rejse har jeg været på. En rejse, der har budt mig mange forskellige ting. Når jeg ser tilbage, kan jeg se, at jeg har mærket min styrke og min lyst til livet, for ellers var jeg ikke her, hvor jeg er i dag. Det kommer lidt bag på mig, at jeg har haft en lyst til livet, for det har ikke føltes sådan, men det er selvfølgelig det, jeg har kæmpet for. Tør ikke tænke tanken om, hvor jeg kunne være endt, hvis jeg havde givet op, og hvor er jeg taknemmelig for det lige nu.

Så forstår jeg bedre den træthed, der kommer over mig i ny og næ, for jeg har brugt al min kraft og energi på at overleve, så jeg kunne give mig selv et godt liv og mine drenge en god start på livet.

Den anden dag i bilen sad jeg sammen med min kæreste og talte om et eller andet, og jeg kunne pludselig sige, at jeg føler, at jeg ikke skal finde lyset for enden af tunnelen. Jeg er i lyset. Det var en helt stor åbenbaring for mig. Følelsen af ikke at være i mørket og på vej ud mod lyset, men at være i lyset. Wauw en fred, jeg har indeni.... Jeg tør næsten ikke helt tro på den, men jeg mærker efter igen. Den er god nok. Jeg føler jeg er i lyset.

Følelsen af glæde fylder mig, og jeg mærker det solide fundament, jeg har fået bygget op, som jeg nu kan blomstre og vækste fra. Det er så vildt at have nået hertil. Noget som jeg har brugt stort set hele mit liv på. Fantastisk, og så glæder jeg mig bare til at se, hvad der nu skal ske.

Jeg er klar over, at jeg selvfølgelig kommer igennem mørke igen, men ikke på samme måde, som jeg har været det før. Nu er jeg nået til et sted, hvor mørket ikke længere kan skræmme mig. En frihed uden lige!!

Nu skal jeg bare være god ved mig selv, så energien vender helt tilbage, så den næste tid tager jeg den med ro og nyder livet. Mærker efter, hvad der føles rigtigt. Resten skal jeg slippe....

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?