Sådan er det ikke helt... endnu

De sidste 3 måneder jeg har virkelig gået og glædet mig til at skulle flytte sammen med min kæreste i det hus, som vi (eller rettere han) gik og satte i stand. En flytning som jeg virkelig så frem til, fordi jeg var sikker på, at nu blev alt godt, og lykken ville ingen ende tage.

Hele tiden har jeg været så glad for, at vi ikke havde to hele husstande, der skulle slås sammen. Det jeg ikke havde af møbler, det havde min kæreste og omvendt. Så der var ikke mange ting, vi skulle finde ud af, hvad der skulle være i vores nye fælles hus, men alligevel har vi hele tiden skullet tage stilling til, hvordan det nye hus skulle se ud, hvilken farve der skulle på væggene, om der skulle gulvtæppe det ene eller det andet sted etc. Hele tiden har hovedet været fyldt med ideer til indretning, og det skulle lige vendes med min kæreste. Ikke et sekund har jeg følt, at jeg var stille i mit sind.

Drømmene var store, og jeg tænkte ikke et sekund på, at det kunne være hårdt at skulle flytte sammen med ham, og det har det egentlig heller ikke været, og alligevel...

For hvordan skal jeg finde mine stille stunde? Der hvor jeg kun er Mia, for jeg er aldrig rigtigt alene længere. Hvordan accepterer jeg, at vi har forskellige holdninger til indretning og at hans stressless-stol, som jeg synes er en rædsel skal stå i min stue, som jo er vores... Der er mange ting, der skal ændres på. Rytmerne om morgenen, rytmerne om aftenen.... alt skal tages op til overvejelse og det kræver sin mand, synes jeg.

For hvad betyder virkelig noget for mig? Er det virkelig så rædselsfuldt, at der står en stressless-stol i stuen og at han gør tingene på en anden måde end mig? Der er mange kameler, jeg skal sluge eller i hvert fald skal jeg til at slappe af med, hvordan jeg vil have det hele skal være, for vi er 4 i husstanden, der skal være her.

Jeg skal finde en måde, hvorpå jeg kan finde ro med det hele. Jeg skal acceptere det også... Jeg skal finde ud af, hvordan jeg henter energi herhjemme, nu hvor det ikke længere kun er mine ting. Og sammen skal vi finde ud af, hvordan vi gør alt herhjemme. Det kræver tid, tålmodighed og måske også overskud, som ingen af os har lige nu, da istandsættelse og flytning har trukket tænder ud, men heldigvis er vi bevidste om det, og vi kan tale om det og så elsker vi bare hinanden, og det hjælper meget på det hele.

Men jeg fik revurderet min opfattelse af, at det hele bare ville blive så godt, når vi først var flyttet sammen. Det bliver det, men det tager lidt længere tid, end jeg havde forventet.... Lidt naiv og en drømmer har man vel lov at være...

Men det er godt! og det bliver endnu bedre, når vi lige får lidt ro på igen!.....

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?