En totaloplevelse

Jeg ligger på stranden, og mærker brisens lethed, der leger med min krop. Den tager fokus væk fra de destruktive tanker, der har fyldt mit hoved. Alle sanser bliver brugt nu. Jeg mærker hvert et vindpust, der samtidig bringer dufte og lyde med sig. Hybenrosernes markante duft og duften af græs fylder mine næsebor. Lyden at havets brusen og vinden i træerne fylder mit øre, og føjer endnu en sansning til de andre.

En totaloplevelse, der fylder mig med fred.

Vindens forvandlende kraft blæser de negative tanker ud af mit sind. Tilbage er kun de lette, gavnlige, positive tanker. Følelsen af lethed indfinder sig, og jeg mærker tågerne lette, som det blot var en hat, der lige er blæst af. En hat med alt for stor skygge og skyklapper, der ikke kan se solen og alt det gode omkring én.

Verden er pludselig blevet meget større og mulighederne ligeså. Der er ingen begrænsninger. Det er blot om at drømme stort og derefter handle på det! Alt er muligt så længe jeg blot er overbevist om, at jeg kan skabe lige hvad jeg vil med min bevidsthed. Tankens kraft er stor. Det har jeg sagt i mange år, men nu er det ved at gå op for mig, at det virkelig er sandt!

Jeg ser op i himlen, hvor jeg ser en sky, der gennembrydes af en flyvemaskine, der endelig kommer ud af mørket. Nu flyver den i lyset, og ser ikke skyggen af mørke forude. Den flyver sit planlagte rute, selvom den har været i stormvejr, men kursen er fastlagt for længe siden. Den er fri og nye eventyr venter forude.

Ved siden af mig står hybenroserne mere farverige og kraftfulde, end de plejer at være. Bierne søger dem, for de dufter så attraktivt, som om de har meget at byde på. Igen blomstrer de, men denne gang kraftigere end normalt. De modstår den kraftige vind. En vild blomst der er standhaftig. Den bidrager til biernes honning, der derfra spreder glæde som ringe i vandet.

Jeg rejser mig og pakker tæppet og tænker, at det er skønt at ligge på stranden og mærke solens stråler varme mig. Den giver mig lys, varme og glæde!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?