Stadig teenager...?

Da jeg blev skilt for 4½ år siden var jeg sikker på, at jeg var blevet meget ældre, og at det var blevet meget nemmere, at finde en mand jeg havde lyst til at være sammen med, for jeg var sikker på, at de følelser af usikkerhed og meget andet ikke kunne være til stede, når man er blevet ældre.

Men jeg blev klogere!

I morgen skal jeg vises frem for min kærestes familie for første gang, og jeg har hørt om dem, og jeg tror, at vi er meget forskellige i vores opfattelse af livet generelt. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at vi ikke kan sammen, men det gør, at jeg er ret spændt på, hvordan det kommer til at gå.

Sommerfuglene i maven er vokset i styrke - ikke at det er uudholdeligt, men jeg er da spændt på, om jeg bliver "godkendt". Og mine tanker går på, hvad for noget tøj, jeg skal tage på, og selvom jeg kun skal overnatte en eller to nætter hos min kæreste, så har jeg nærmest en kuffert tøj med, så jeg i morgen kan føle mig godt tilpas, når jeg skal møde familien.

Jeg griner lidt af mig selv, for jeg går hele tiden, og siger til mig selv, at jeg er blevet bedre til at være ligeglad med, hvad andre tænker om mig, men åbenbart ikke helt. I virkeligheden handler det jo ikke om hans familie, men mere om hvordan min kæreste oplever det, og om han nu vil være flov over mig og andet.

Trodsen og det rebelske i mig er begyndt at røre på sig, for jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis jeg nu gør noget helt vildt, så skiller jeg mig meget ud og skaber dermed selv et billede af, at jeg skiller mig ud, men er det i virkeligheden, det jeg ønsker? Nej, det er det ikke. Tror nu mere, at det er et forsvar for mig selv. For det er nemmere at være klovnen, når man selv gør det!

Lidt tanker her en aften, hvor jeg sidder en aften, hvor kæresten er i byen, og jeg egentlig skulle skrive eksamensopgave....

Nu skal jeg vist i seng, så jeg kan være mere end frisk til i morgen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?