At dø for at følge drømmen...

I øjeblikket mærker jeg en sorg, og det er kommet lidt bag på mig, at det er sorg, jeg mærker, for jeg har netop truffet en masse store beslutninger, der skulle gøre, at mit liv bliver, som jeg gerne vil, og som jeg har drømt om længe.

En god ven sagde til mig, at han forstod mine følelser, for som han sagde "Der er lige én, der er død, og en anden er blevet født". Da han sagde disse ord, stod tårerne ud af hovedet på mig. Han ramte så meget plet i det, jeg står i lige nu.

For ja, der er én, der lige er "død" - nemlig den Mia, jeg var, og fødslen af hende Mia, jeg gerne vil være, er i gang. Fødsler er ikke altid lette. Det ved de fleste kvinder, der har født børn. Det tager nogle gange tid, og det kan være smertefuldt, og det er det også i denne overførte betydning for mig.

At jeg nu finder fred med fortiden, og lukker et kapitel, giver mig en masse eftertanke, som jeg skal gå med for mig selv, så jeg kan få placeret det et sted inden i mig, hvor det kan få lov til at være i fred. For uden fortiden, var jeg jo ikke den Mia, jeg er ved at blive. Så jeg tænker også på min fortid med en masse taknemmelighed.

Og jeg kan se, hvad de forskellige store udfordringer har givet mig med på vejen, og hvad de nu skal bruges til. Jeg har fået fyldt min mentale og følelsesmæssige værktøjskasse op, så jeg kan bruge det i mødet med andre mennesker.

Lige nu er jeg ved at finde ud af, hvad der virkelig giver mig glæde i livet, og efter jeg mødte én af mine tidligere elever fra den skole, som jeg har sagt farvel til, og som fortalte, at hun havde ledt efter mig, fik jeg genopfrisket, hvorfor jeg egentlig havde lyst til at arbejde med børn og unge. Det giver enorm meget mening og glæde, når jeg arbejder med denne målgruppe, så det skal jeg helt klart igen, men i hvilken form er lidt uvist endnu.

Tanken om, at jeg kan gøre en forskel for bare ét barn eller én ung, gør mig mere motiveret til at kigge den vej igen. Og mon ikke, jeg finder den rigtige hylde for mig og de unge?! Det er jeg sikker på, at jeg gør.

Tænk, at jeg skulle "dø" for at kunne leve det liv, som jeg har ønsket mig i årevis.... Drømmen lever stadig... og jeg glæder mig til at se mit liv udfolde sig.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?