Farvel til guruer...

I går sad jeg nede på stranden, efter at jeg havde afleveret mine drenge i skole. Tanken var, at jeg bare lige skulle derned og trække vejret dybt og bare være ved vandet, fordi jeg ved, at det nærer mig.

Da jeg sidder dér på bænken og slapper af, kommer der en masse tanker, som virkelig bliver til en indsigt for mig. Måske har jeg hørt det fra andre før, men det virker først på mig, når jeg selv "opdager" det og mærker det på egen krop.

Faktisk kan jeg ikke huske helt, hvor det startede, men jeg funderede over det med alle de forskellige mennesker, der deler deres visdom, som var det sandheden for alle mennesker. Mennesker, som jeg har set meget op til, og måske i virkeligheden idoliseret en smule. Det er både danske og udenlandske personer. Ofte har disse personer ramt noget i mig, og jeg har tænkt, at jeg ville være som dem og bruge deres metoder.

Sætninger som "Du skal bare være i nuet", "Alt er kærlighed", "Du skal bare være i kærligheden" og "Du skal bare give slip" er nogle af de gængse sætninger, jeg også hører meget i spirituelle kredse, og jeg har tit undret mig over, hvordan jeg skulle gøre det, for jeg vidste det simpelthen ikke, og faktisk fik det mig til at føle mig helt forkert, fordi jeg jo ikke kunne finde ud af det, men i virkeligheden tænker jeg, at de personer, der siger disse sætninger til et menneske, der f.eks. har et dårligt selvværd eller er i sorg, faktisk ikke er særlig kærlige, fordi det ikke er noget, man kan tænke sig til. Jeg tænker, at det er bevidsthedstilstande, som man opnår, når man arbejder med sig selv personligt. Jeg blev i hvert fald ikke lykkeligere af de beskeder!

Jeg når at tænke mange tanker på meget kort tid, og det er også noget, som jeg faktisk har tænkt på før, men det var som om, at i går var den der. Jeg kan ikke leve mit liv med en masse forestillinger om, hvordan mit liv skal være. Jeg forsøger i så fald at prøve at blive som de andre, og altså ikke skille mig ud. Det er faktisk ikke anderledes end dengang, jeg var barn, og derfor var det en stor aha-oplevelse for mig.

I stedet tænker jeg, at jeg skal leve mit liv - hele tiden med tankerne på, at jeg skal være den bedste udgave af mig selv igennem mit liv, hvor jeg sørger for, at jeg bliver stille nok til at lytte til mit hjertes sang, for jeg er sikker på, at hvis jeg lytter til mit hjerte eller min egen sandhed, bliver jeg nok lykkeligere end at skulle prøve at leve op til alle de floskler, som jeg faktisk synes, at det er blevet. For jeg bliver aldrig god nok, fordi jeg ikke oplever succes på de områder.

Måske er det rigtigt nok, at man skal leve i nuet, men hvordan gør man? og hvordan giver man bare slip? Jeg har ikke fundet ud af det, og det er bestemt ingen trøst for mig at få det at vide.

Så nu vil jeg slette alle de "guruer" på facebook, så jeg ikke bliver bombarderet med det hver dag, for jeg bliver da næsten helt stresset, og så vil jeg bruge tiden på at mærke indad og finde min sandhed, der skal gøre mig lykkelig <3

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?