Hvilken kvinde er jeg?

Helt ærligt ved jeg ikke, hvordan jeg ønsker at være som kvinde. Indtil nu har jeg nok udlevet en del af mit liv som den pige, der ikke fik opmærksomhed. I hvert fald når det gælder mit tøj. Jeg er gået efter det mest farverige og det som ingen andre havde, så jeg kunne skille mig ud.

Jeg havde brug for at adskille mig fra min mors stil, for hun har altid prøvet at prakke mig hendes stil på, og jeg har altid ikke kunnet lide hendes stil, for det var slet ikke den, jeg var indeni. Jeg har gjort oprør imod hendes måde at se mig på.

Hver gang hun var med ude og købe tøj viste hun mig tøj, som hun syntes, at jeg skulle have på, og jeg valgte altid det stik modsatte, fordi jeg nægtede at være som hende og at se ud som hende, for for mig at se var hun meget konet i sin stil.

Så efter jeg er blevet voksen har jeg nok også fortsat den stil med ikke at ville ligne min mor - helt ubevidst, og jeg har haft svært ved at finde mig selv i det.

Og lige nu da jeg for alvor er ved at nå ind til kernen i mig selv, hvor jeg mærker mere og mere, hvad der er mig og hvad der ikke er, så bliver jeg faktisk i tvivl om, hvordan jeg skal se ud og klæde mig. Mærkeligt nok, men det er svært for mig, fordi jeg på én eller anden måde skal redefinere mig, fordi jeg hverken er den min mor ønskede at se eller hende der gør det stik modsatte af sin mor. Men hvem er jeg så?

Jeg føler mig i vildrede og ved ikke helt, hvor jeg skal starte, men jeg kan mærke, at hele min garderobe ikke er min stil længere. Jeg har svært ved at klæde mig, så jeg føler mig godt tilpas, og det samme gælder min frisure. Jeg føler ikke, at det er mig!

Men hvordan gør jeg det lige om, så jeg finder mig, for jeg vil rigtig gerne inspireres til at tænke anderledes end jeg plejer, så jeg kan bryde de vaner, jeg har haft mig. Måske jeg skal finde en personlig shopper, der kan hjælpe mig, for som jeg har skrevet før, så har jeg brug for en makeover. Ikke fordi jeg skal tage den personlige shoppers ord og bare bruge dem til mig selv, men mere så jeg bliver præsenteret for noget nyt, og noget som forhåbentligt vil vække genklang indeni.

Jeg vil vise verden den jeg er, også med mit tøj og hår, for det er som om, der ikke er overensstemmelse lige nu.... og jeg mærker en stor frustration, fordi jeg bare gerne vil føle mig godt tilpas nu og få fundet min helt egen stil...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?