Nu skal der gang i kroppen!


Længe har det været psyken og sindet, der er blevet motioneret, og kroppen har fået lov til at være krop… måske er den blevet lidt glemt, og nu skriger den simpelthen på opmærksomhed, for ligesom jeg nærmer mig de 40 år, kan jeg godt se, at jeg ikke længere bare kan se tiden an, for så går det helt galt. Maven er simpelthen blevet for dellet, og røven er blevet godt fyldig! Jeg ved godt, at jeg har født to børn, og at jeg er kommet op i en alder, hvor man måske kan forvente, at man ikke længere ligner én på 20, men alligevel er der grænser for, hvad jeg selv kan holde ud at se på.

Og længe har jeg ikke motioneret, fordi jeg har været for magelig, men i de sidste par år har jeg tænkt på, at jeg faktisk rigtig gerne ville motionere, så jeg kunne komme i gang med kroppen, men jeg har ikke formået at holde det, jeg var startet på.

Jeg elsker at gå, men får det ikke gjort, men nu har jeg forpligtet mig selv til at komme i gang med at gå ved at tilmelde mig Ladywalk i København den 27. maj, hvor jeg sammen med andre kvinder fra lokalområdet tager af sted sammen. Det kræver jo, at jeg kan gå 13 km, og jeg tænker, at det nok kræver, at jeg kommer bare lidt i form ved at træne jævnligt.

Det har jeg så tænkt mig at gøre. Jeg vil sætte tirsdage og torsdage og lørdage formiddage af til at gå, så jeg kommer til at kunne gå langt.

Udover at jeg får rørt kroppen, så er det også meditativt for mig at gå. Jeg tænker så dejligt, når jeg kommer ud i den friske luft, og jeg kan nyde naturen samtidig. Jeg savner ofte det sted, hvor vi boede før, hvor jeg gik direkte ud i naturen, når jeg gik ud af min hoveddør. Det er ikke helt det samme, når jeg bor i ”byen” og skal køre for at komme ud i naturen – nu kan jeg jo selvfølgelig bare snart gå derud.

Jeg glæder mig til at komme i gang. Jeg vil købe mig nogle rigtig gode gåsko og så komme i gang på en god måde ved at følge et træningsprogram, så sådan en sofaelsker som mig kan følge med.

For nogle år tilbage talte jeg meget om, at jeg skulle være sund i krop, sind og ånd…. Og nu er det altså kroppen, der trænger, så nu må jeg i gang!

Kommentarer

  1. Og jeg glæder mig til at gå sammen med dig :)

    Jeg ved vi får en super god gåtur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også, og selvfølgelig får vi en god gåtur ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?