Gode råd - mere forvirring end gavn

Lige nu står jeg i en situation, hvor jeg hurtigt kan komme til at blive usikker på, hvilken vej jeg skal gå. Der er mange ubekendte, og jeg bliver ofte i tvivl, om jeg går i den rigtige retning.

Når jeg taler om det med andre, så er der mange, der har en masse velmenende råd og tanker om, hvad der er bedst for mig, og jeg sluprer dem i mig, når jeg lige får dem, fordi jeg tror, at det er det rigtige for mig. Det er kun, når jeg er i tvivl, at jeg gør det, for jeg kan ikke mærke mig selv, når jeg er dér.

Men i stedet for at det beroliger mig, som jeg ved er hensigten, så bliver jeg endnu mere forvirret og usikker når jeg tager rådene til mig, for det er ikke kommet inde fra mig selv.

Når man giver råd, og det gør jeg også selv, så kommer rådene fra nogle erfaringer, man selv har med sig i livet, og måder man har tacklet lignende situationer på, men det er slet ikke sikkert, at det råd er det, der skal til for at løse problematikken. Måske skal man i den helt anden retning.

Samtidig har rådgiveren slørede briller på, og jeg har oplevet, at de råd jeg nogle gange får, faktisk slet ikke passer til mig selv, men til den der kommer med rådene. Faktisk er jeg nogle gange bare et spejl for det andet menneske, og så kan rådet bruges af rådgiveren selv.

Det er lidt underligt, og jeg har den seneste tid fået mange gode råd, og jo flere jo mere forvirret bliver jeg. I stedet skal jeg blive helt stille med mig selv, for jeg ved jo godt, at jeg selv indeholder alle svarene til min lykke. Det handler om at lytte og bliver helt stille og nærværende med mig selv.

Så det vil jeg gøre nu... for jeg har brug for råd - fra mig selv :) Så naturen kalder!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Kroppen sagde: Jeg er TRÆÆÆÆÆT!!!!!!