Jeg må ikke blive lykkelig...

I lang tid har jeg kæmpet og kæmpet for at blive glad og lykkelig, og jeg har virkelig fået brudt rigtig mange uhensigtsmæssige mønstre i livet og fået sat sunde grænser for mig selv og andre. Og faktisk er mit liv nu nået til et sted, hvor jeg burde føle stor lykke, for jeg har alt, hvad jeg drømmer om, men sådan er det ikke helt....

Jeg er ved at finde ud af, hvad det er, der holder mig tilbage, og det eneste, der holder mig tilbage er MIG. Da jeg var på stranden tidligere i dag for at gå og tænke klart og prøve at finde ud af, hvad det er, der sker for mig, fandt jeg ud af, at når jeg mærker stor glæde, kærlighed og lykke, lukker jeg i som en østers, og finder lige et eller andet, der ikke helt fungerer. Det er som om, jeg ikke tillader mig selv lykken, og det er nemmere for mig at forholde mig til, at jeg ikke har det for godt, men jeg har det jo godt. Hvad hulan sker der.... Det sker på et ubevidst plan - meget subtilt.

Faktisk har jeg opdaget det før på den uddannelse, jeg har taget til kommunikationsterapeut, hvor jeg fandt ud af, at der var en del i mig, der ikke ønskede at være lykkelig. Det er lidt skræmmende, og det må jeg vist til at se på.

I dag på stranden talte jeg med den del i mig, der ikke ønsker at blive lykkelig, for nu jeg vil føle glæde, lykke, kærlighed, leg, sprudlen, boblen... Den kommer i glimt, men jeg vil have den oftere. Jeg besluttede mig for, at nu vil jeg være lykkelig! Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at gøre mig selv lykkelig.... og det handler også at turde at tage det spring, jeg ved er uundgåeligt for mig, men som måske trækker lidt ud, fordi det jo ville gøre, at jeg kunne komme til at blive lykkelig.

Så det, der blokerer mig, er jo mig selv! Jeg har set det... og faktisk har min kæreste set det for længe siden - dog ikke i mig, eller det ved jeg jo ikke, men det har han ikke sagt, men han har set det hos min yngste søn, der spejler mig og sine omgivelser. Når han har haft en god dag, så kan man se, at han har haft en god dag, og ligeså snart jeg siger til ham, at jeg kan se, at det har været en god dag, så finder han på noget, som har været skidt. Han er blot et spejl!

Til at starte med tænkte jeg ikke på, at det var noget, jeg også gør, men det har jeg set i dag. Min søn er blot mit spejl, og jeg er meget glad og taknemmelig for, at jeg har set det, for så kan jeg ændre mig, og når jeg ændrer mig, så sker der også en forandring for mine børn....

Så det har været en god dag, selvom de er hårdt at se på det, men også en stor lettelse....

Jeg ønsker at være lykkelig, glad, tilfreds med livet og sprudle og vise mit lys....

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?