Skal vi ikke vende alt på hovedet?

Hovedet har været rigtig tungt den sidste uges tid. Følelsen af at have en hat på hovedet, der sidder og trykker. En hat der skærmer for lyset. En nedtrykthed i mig uden jeg vidste, hvad det var, eller hvor det kom fra. Den var der bare! Alt var tungt, og jeg var så træt, at jeg kunne sove hele tiden. Humøret var ikke i top, og jeg forsøgte at være glad, men jeg kunne bare ikke. Det var næsten som om, jeg var tilbage dengang, jeg var sygemeldt med stress, men også kun næsten.

Måske var det fordi foråret viste sit smukke ansigt for noget tid siden, og så kom vinteren tilbage, og lagde en dæmper på mit humør og sind. Eller også er det, fordi jeg har nogle tanker og møder, der fylder rigtig meget lige nu, og som påvirker mig. Jeg bruger uforholdsmæssigt meget energi på det, men det er nødvendigt for mig lige nu, og jeg gør det gerne.

Dog har jeg bemærket, at mange andre har haft det på samme måde - samtidig med mig! - og jeg tænker, om det er noget i "luften" eller energier i universet eller hvad man skal kalde det, der påvirker os alle.

Jeg har ikke været til nogen nytte hverken i parforhold eller på seminariet, for jeg har ikke kunne tænke en klar tanke, og som jeg har skrevet tidligere, så ville jeg bare sove. Jeg følte, at jeg ikke var helt mig selv. Lidt ubehageligt faktisk.

Min skønne kæreste skrev til mig i går på Facebook, om vi ikke skulle vende det hele på hovedet... Smilet bredte sig på mit ansigt, og solen stod atter op, for jo for hulan.... Gu' fanden skal vi vende alt på hovedet, for jeg var et sted, hvor jeg slet ikke havde lyst til at være.... Aftensmaden blev indtaget på den lokale café, snakken gik meget af aftenen på, hvad jeg tror, at andre forventer af mig. Det tager meget af min energi, at jeg tror, at andre forventer noget af mig, og lige nu kan jeg ikke give, for jeg har ikke energien.

Bare det at sige det højt og blive forstået, hjalp mig rigtig meget. Energien kom stille og roligt tilbage i min krop og i mit sind. Hatten blev løftet af ,og i dag røg armene i vejret "I am back!!" og energien er blevet brugt på at lave noget i huset, som jeg har haft lyst til længe....

Nu sidder jeg her og nyder at hovedet igen er klart tænkende - så godt som det er muligt ;)




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg slipper familiekontrakterne...

Jeg vil turde stå i min kraft og blive elsket

Afhængig af koldskål?